Learn English 100% free...Get 1 free lesson per week // Add a new lesson
Log in!

Click here to log in
New account
Millions of accounts created on our sites.
JOIN our free club and learn English now!



  • Home
  • Print
  • Guestbook
  • Report a bug




  • Get a free English lesson every week!
    Click here!





    Partners:
    - Our other sites
       


    Expressions pr ados (1)

    << Forum anglais: Questions sur l'anglais || En bas

    POSTER UNE NOUVELLE REPONSE


    Expressions pr ados
    Message de fashionmiss posté le 20-10-2008 à 20:42:44 (S | E | F)

    bonjour(s) tout le monde.. je suis française,j'apprends l'anglais et j'aimerais avoir connaissance de quelques expressions typiques d'adolescents en anglais car elles sont différentes des nôtres .. merci

    -------------------
    Modifié par bridg le 20-10-2008 20:44
    Divers


    Réponse: Expressions pr ados de cecilward, postée le 20-10-2008 à 23:03:52 (S | E)
    You might find this website amusing, but it's also useful.

    WARNING, someone's grandmother may not like some of the slang words and expressions! Seriously, the site contains a lot of slang that is considered highly obscene mixed with everyday slang that is used by everyone including your grannie. You have been warned.

    Lien Internet


    Note: But be very careful about the expressions that do not score a high rating as some contributors apparently like to show off their own novel inventions, best to do a google search too.

    It contains a lot of US-only expressions, and some may be restricted to Black American Vernacular English, but of course many are imported into the UK. There are also many expressions that are definitely England-only or UK-only or highly regional. I'm pleased to see some that are Scotland-only too.





    Réponse: Expressions pr ados de lucile83, postée le 21-10-2008 à 06:31:14 (S | E)
    Bonjour,
    En clair : à ne pas mettre entre toutes les mains.
    Et faites le tri entre les expressions US et UK, celles qu'on peut à la rigueur utiliser et celles à oublier par décence.
    See you.




    POSTER UNE NOUVELLE REPONSE